8 korakov za začetek veganstva

Vegan

Kot je težko prvič voziti kolo so težki koraki veganstva potem pa vam postane samoumevno in o podrobnostih ne razmišljate več. Šli boste čez takšne in drugačne ovire, vendar nagrada bo odtehtala vse. Začeli boste uživati v hrani polni okusov ob tem pa boste veliko naredili za okolje in svoje telo.

1. Vegansko razumite kot del evolucije

Ne povzročajte si skrbi o tem kaj je prav in kaj ni. Poskušajte se osredotočati na zdrav razum in eksperimentirajte. Spoznajte nadomestke in postanite mojster kuhinji. Zaradi globalno gensko spremenjene zelenjave se boste težko v celoti izognili umetno vzgojeni hrani. Ko obiščete tržnico pomislite ali je hrana, ki vam jo prodajajo res ekološkega izvora. Če imate možnost, razmislite o svojem vrtu. O veganstvu se boste učili celo življenje, pojdite na kulinarično spoznavanje novih okusov sproščeni in brez stresa.

2. Razmišljajte indivudualno

Na začetku boste veliko spraševali in spoznavali, vendar se ne pustite zmesti. To je vaše življenje in vaš način prehranjevanja, nihče vam nima pravice soditi in govoriti kaj je prav in kaj ni. Na poti spoznavanja veganske kuhinje boste srečali ljudi, ki bodo vaš način odobravali in spet druge za katere ne boste nikoli popolni. Ostanite individualisti, saj poznate rek: “Če sosed skoči v Savo, boš tudi ti?”.

3. Najdite vegansko skupino

Bolj boste raziskovali, več vprašanj se vam bo odpiralo zato boste potrebovali “podporno skupino”, nekoga ki vam bo lahko na strokovni način podal odgovore. Pri izbiri skupine bodite previdna, na trgu obstaja veliko “kvazi” strokovnjakov, ki vas bodo z napačnimi in ekstremnimi nasveti pripeljali v slabo zdravstveno stanje. Svetovalna skupina vas mora znati poslušati in nasvete prilagoditi vam.

4. Ne skrbite glede beljakovin

Presenečeni boste, kje vse se nahajajo beljakovine. bogat vir beljakovin so fižol, sojini izdelki, kot so tofu in seitan, kvinoja, oreščki in semena konoplje. Z beljakovinsko bogato zelenjavo kot so beluši, cvetača in brokoli boste zagotovo izpolnili dnevne potrebe.

5. Ne pozabite zelenjave

Mnogi trdijo, da sta vegetarijanska in veganska kuhinja polni testenin, krompirja in kruha in piškotov, pa to ne drži. Izbirajte med hrano, ki vključuje veliko zelenjave. Pazite le, da zelenjave ne prekuhate preveč ker se s tem izgubijo pomembni vitamini.

6. Kupujte pametno

Spremembo prehranjevalnih navad boste začutili tudi na denarnici, če ne boste ravnali gospodarno. Kupujte oreščke pakirane v večjih količinah, ker bo to za vas ceneje, ravno tako olja, kupite raje 1l kot 0,5l. Na tržnico se odpravite eno uro pred zaprtjem, tako boste dobili sadje in zelenjavo po ugodnejših cenah.

7. Še vedno lahko jeste zunaj

Veganstvo ne pomeni, da si morate vedno nositi hrano s seboj. Če si jo pripravite sami, veste kaj jeste ampak čas je omejen. Odpirajo se hitre restavracije z vegansko hrano, in v skoraj vsaki restavraciji vam bodo znali pripraviti veganski obrok, poudarite da gre za obrok brez jajc in mleka.

8. Eksperimentirajte

Preizkušajte nove okuse in ustvarjajte. Veganska različice vaših priljubljenih receptov, bodo imeli različne okuse in teksture, od tistega, kar ste navajeni.

 

slide3v2