6 Stvari, ki načenja vaš imunski sistem

Imunski sistem

Naše vsakodnevne navade imajo ogromen vpliv na naše zdravje in imunski sistem. Imunski sistem je eden od najpomembnejših sistemov v našem telesu. Drži, da se nekateri rodijo s boljšim, drugi s slabšim imunskim sistemom, vendar pa obstajajo univerzalni načini, kako ta sistem okrepiti. Imunskemu sistemu bi morali nameniti večjo pozornost, saj je v prvi bojni liniji, ko se je treba boriti proti okužbam, virusom in bakterijam. Katere so tiste stvari, ki negativno vplivajo na vaš imunski sistem, pa si preberite v nadaljevanju.

Slabe prehranske odločitve

Že od otroštva poslušamo, kako pomembno je jesti zdravo. A ko odrastemo, na to pogosto kar malo pozabimo, stres in služba terjata svoj davek. Nemalokrat je naš urnik prehranjevanja nereden, naša prehrana vsebuje veliko predelane hrane, za prehranjevanje si pogosto ne vzamemo dovolj časa. Vse te slabe navade lahko negativno vplivajo na naš imunski sistem, saj dolgoročno povzročijo pomanjkanje določenih mikro in makro hranil.

Pomanjkanje spanca

Kakovosten spanec je nujen za to, da si naše telo opomore od stresa in vseh drugih naporov. Dovolj spanca omogoča tvorbo zadostnega števila T-celic in belih krvničk, ki preprečujejo, da bi v naše telo vstopili različni neželeni tujki. Prav tako je zadostna količina spanca povezana tudi z boljšimi spominskimi funkcijami.

Premalo gibanja

Veliko ljudi misli, da vadba služi samo kurjenju odvečnih maščobnih oblog, vendar to ne drži. Gibati se ne pomeni, da se vsakič ženemo preko svojih meja. Lahko gre le za sproščujoč sprehod ali lahkoten tek. Vsakodnevno gibanje zelo pozitivno vpliva na delovanje imunskega sistema.

Stres

Enkraten stresni dogodek je nekaj čisto drugega, kot vsakodnevno doživljanje najrazličnejših pritiskov. En slab dan v službi se ne more primerjati z večtedensko ali celo večmesečno zaskrbljenostjo zaradi službe, financ, zdravja, najbližjih …Čezmerna stresna obremenite lahko močno načne naš imunski sistem, zato je zelo pomembno, da se znate z njim ustrezno soočiti. Poskusite z vadbo joge, meditacijo in rednim gibanjem v naravi. Proti stresu se lahko borite s smehom. Raziskave kažejo, da imajo ljudje, ki se veliko smejijo in so večinoma dobre volje, boljši imunski sistem od drugih. Pozitivna naravnanost in sončen pogled na svet močno zmanjšat stres in posledično pozitivno vplivata na naš imunski sistem.

Preveč zdravil

Dlje ko jemljete neko zdravilo, bolj odporno vaše telo postane nanj. Jemanje antibiotikov lahko močno oslabi delovanje imunskega sistema. Ob čezmernem jemanju zdravil naš imunski sistem enostavno pozabi, kako se lahko sam bori proti virusom in bakterijam, ki napadajo naš organizem. Ko naslednjič zbolite, počakajte, preden posežete po zdravilih. Dajte imunskemu sistemu možnost, da sam opravi svojo nalogo. Zdravila naj bodo resnično zadnji izhod v sili.

Premalo tekočine

Voda je ključna za ohranjanje krepkega zdravja. Med drugim iz našega telesa odplavlja vse stranske produkte in je tako v veliko pomoč imunskemu sistemu. Dehidrirano telo deluje veliko manj učinkovito, kar lahko vodi do številnih nevšečnosti.