Živali pozitivno vplivajo na otroke z avtizmom

Avtizem

Raziskovalci so dokazali, da prisotnost živali lahko zelo spodbudi pozitivno socialno vedenje pri vseh otrocih, še posebno tistimi z motnjami avtističnega spektra.

Živali kot terapevti

Raziskovalci z Univerze v Queenslandu v Avstraliji so primerjali, kako so se otroci z motnjami avtističnega spektra, stari med 5 in 13 let, znašli v odnosih z odraslimi in zdravimi vrstniki, če so imeli poleg sebe bodisi dva morska prašička ali pa igrače.

Raziskava je pokazala, da so otroci z MAS, če so imeli poleg živali, pokazali boljše socialne veščine, kot so govorjenje, gledanje v oči in telesni stiki kot pa otroci, ki so se igrali z igračami. Otroci so bili prav tako bolj pripravljeni v svoj osebni prostor sebi spustiti svoje vrstnike, če so imeli poleg žival, kot pa če so se igrali z igračami. Prav tako so se ob prisotnosti živali tudi več smejali, manj je bilo nerganja, cviljenja in jokanja.

Po podatkih zveznih Centrov za nadzor in preprečevanje bolezni naj bi v Združenih državah Amerike vsak 88. otrok razvil motnje avtističnega spektra, ki pomenijo precejšnje socialne, komunikacijske in vedenjske težave.

Za otroke z motnjami avtističnega spektra lahko učilnica zaradi socialnih izzivov in zasmehovanja s strani vrstnikov predstavlja zelo stresno okolje. Raziskovalci menijo, da če žival resnično pomaga zmanjšati ta stres ali spremeniti otrokovo dojemanje razreda in ljudi, ki so v njem, potem bi se otrok z MAS bolje počutil v njem in se ne več tako zapiral pred ljudmi.

Živali pomagajo tudi odraslim

Pretekla raziskava je pokazala, da se ljudje lažje spoprijateljijo z neznanci, ki sprehajajo psa, kot pa s tistimi, ki se sprehajajo sami. Podoben učinek se je pokazal tudi pri ljudeh, ki so imeli pri sebi majhne živali, na primer zajčke ali želve.

Raziskovalci pravijo, da živali že na splošno zelo pomagajo pri medčloveških stikih, še posebej pa pri ljudeh, ki trpijo zaradi kakršnihkoli socialnih in emocionalnih motenj. Rezultati raziskave prav tako kažejo na to, da lahko prisotnost živali pomaga otrokom z motnjami avtističnega spektra, da lažje vzpostavijo stik z odraslimi in ohranjajo odnos s terapevti, učitelji in ostalimi odraslimi. Raziskovalci še dodajajo, da prisotnost živali vpliva tudi na vedenje otrok z MAS znotraj razreda.

 

Vir: Psych Central Newsl Foto: Freedigitalphotos.net